Przed
pierwszą wizytą

Co warto przygotować przed pierwszą wizytą z dietetykiem?
  • wyniki ostatnich badań (jeśli były wykonywane – przykładowo morfologia, stężenie glukozy we krwi, lipidogram, stężenie TSH, hormonów tarczycy i inne);
  • poprzednio stosowaną dietę;
  • spis przyjmowanych leków i suplementów;
  • zgodę rodzica w przypadku jeśli jesteś osobą niepełnoletnią, a chcesz przyjść na wizytę bez opiekuna (wzór zgody otrzymasz mailowo po umówieniu się na wizytę);
  • ponadto, po rezerwacji terminu, na maila otrzymasz do wypełnienia przed wizytą, dzienniczek żywieniowy oraz wstępną ankietę.

PZK_home3

Przygotowanie do analizy składu ciała:
  • zadbaj o odpowiedni ubiór (na analizatorze należy stanąć gołymi stopami bez skarpetek czy rajstop);
  • przed analizą ściągnij wszelką biżuterię i zegarek;
  • przyjdź na czczo lub 4 godziny po posiłku;
  • 24 godziny przed analizą nie pij alkoholu i kawy;
  • zrezygnuj z intensywnego treningu dzień przed analizą.

Jakie są przeciwwskazania do przeprowadzenia analizy składu ciała?
  • metalowe protezy
  • rozrusznik serca
  • ciąża

Ile trwa pierwsza wizyta?

Zazwyczaj potrzeba około godziny na zebranie wszystkich istotnych informacji. Czas pierwszej wizyty zależy od złożoności przypadku.

Pierwsza wizyta

Co wchodzi w skład pierwszej wizyty?

Konsultacja problemu

Punktem wyjścia na początku wizyty są Twoje cele. Chcemy wiedzieć, co stanowi dla Ciebie największy problem. To podstawa do późniejszego opracowania wspólnie planu działania.

Zebranie wywiadu

Dietetyk zapyta Cię m.in. o stan zdrowia, tryb życia oraz obecne nawyki żywieniowe. Dzięki temu będzie mógł stworzyć dietę, która odpowiadającą na Twoje potrzeby oraz dopasowaną do Twoich aktualnych możliwości.

Analiza sposobu żywienia

To analiza dzienniczka żywieniowego oraz ankiety częstotliwości spożycia produktów. Pozwoli to zaproponować rozwiązania, które poprawią błędy i wzmocnią pozytywne elementy Twojego sposobu żywienia.

Pomiary antropometryczne

Dietetyk zważy Cię, zmierzy Twoje obwody oraz przeprowadzi analizę składu ciała. Następnie omówi wyniki i odpowie na wszystkie Twoje pytania.

Wyznaczenie celów terapii i wstępnego planu działania

Razem z dietetykiem ustalicie wstępną strategię oraz wyznaczycie pierwsze cele możliwe do realizacji. Następnie po wizycie otrzymasz na maila bardziej szczegółowy plan działania.

Edukacja żywieniowa

Dostaniesz odpowiedzi na Twoje pytania w tematyce zdrowego żywienia.

Analiza składu ciała

W naszej poradni dietetycznej w Krakowie mamy do dyspozycji dwa analizatory: InBody170 (ul. Zdrowa) oraz Tanita RD-545 (ul. Mitkowskiego i Prądnicka). Natomiast usługa mobilna na terenie Krzeszowic, Olkusza i Chrzanowa jest realizowana tylko przy pomocy analizatora Tanita RD-545.

Analizatory InBody charakteryzują się wysoką wiarygodnością wyników, ponieważ analiza oparta jest jedynie na rzeczywistym pomiarze i urządzenie nie uwzględnia danych empirycznych takich jak wiek, płeć czy budowa ciała. Dzięki analizie dowiesz się m.in. jaka jest Twoja:

  • masa ciała,
  • masa tkanki mięśniowej,
  • masa tkanki tłuszczowej,
  • beztłuszczowa masa ciała,
  • procentowa zawartość tkanki tłuszczowej,
  • masa trzewnej tkanki tłuszczowej,
  • całkowita zawartość wody w organizmie,
  • podstawowa przemiana materii.

Analizator Tanita również bada powyższe parametry, a dodatkowo pozwala na pomiar wieku metabolicznego.

Dlaczego nie otrzymam diety od razu
podczas pierwszego spotkania z dietetykiem?

Stworzenie diety to czasochłonny proces. Do jej ułożenia wykorzystywane są wszystkie informacje zebrane podczas wywiadu,
które trzeba następnie przeanalizować. Średni czas oczekiwania na to 7 dni roboczych.

Przekazanie diety

W jakiej formie otrzymam jadłospis?

Dieta jest przekazywana mailowo wraz z wszelkimi materiałami i zaleceniami. W materiałach wszystko jest dokładnie wytłumaczone, ale w razie wątpliwości możesz skontaktować się z dietetykiem i zadać pytania.

Co dokładnie otrzymam podczas przekazania jadłospisu? 
  • Przepisy na każdy posiłek – z przygotowaniem wyjaśnionym krok po kroku, z listą składników podaną w miarach domowych (dodatkowo gramatura).
  • Listę zamienników – dzięki temu jadłospis tak szybko Ci się nie znudzi i nie będziesz marnować jedzenia.
  • Listę zakupów – ułatwi Ci ona stosowanie diety w praktyce.
  • Indywidualne zalecenia żywieniowe.

Czy będę musiał/a kupić suplementy diety?

Nie. Suplementy nie są stałym elementem naszych dietoterapii. Ich stosowanie zalecamy tylko gdy jest to niezbędne ze względów zdrowotnych.

Co jeśli nie chcę diety? 

W takim przypadku możesz skorzystać z konsultacji dietetycznej (zobacz cennik), na której będzie możliwe m.in. skonsultowanie z dietetykiem problemu, dokonanie potrzebnych pomiarów oraz analiza sposobu żywienia. Następnie mailowo otrzymasz indywidualne zalecenia.

Wizyty kontrolne

Celem wizyt kontrolnych jest:
  • Kontrola postępów – dietetyk zapyta o Twoje sukcesy i napotkane problemy, na które wspólnie będziecie szukać rozwiązań. Dodatkowo wykona analizę składu ciała oraz inne pomiary.
  • Wprowadzanie drobnych modyfikacji.
  • Wyznaczanie kolejnych zadań do osiągnięcia wspólnie z dietetykiem.
  • Wzmocnienie motywacja do dalszej zmiany, która z biegiem czasu spada, co jest normalnych zjawiskiem.
  • Wizytę kontrolną możesz rozszerzyć o wykupienie nowej diety lub nowych przepisów dobranych indywidualnie na podstawie wcześniejszego wywiadu. Ma to na celu zapobiec monotonności stosowanego planu żywieniowego.

Jak często odbywają się wizyty kontrolne?

Częstotliwość wizyt kontrolnych jest kwestią indywidualną. Zazwyczaj występują one co 2-3 tygodnie. Okres ten nie powinien być jednak dłuższy niż 4 tygodnie. Dochodzi wtedy do gwałtownego spadku motywacji, a tym samy skuteczności dietoterapii.

Jak długo powinna trwać współpraca?

Współpraca powinna trwać do osiągnięcia wyznaczonego celu końcowego. Dodatkowo dla jego utrwalenia zalecany jest 3 miesięczny kontakt z dietetykiem, ale o długości współpracy zawsze decyduje Ty.

Okres stabilizacji

PZK_gabinet1

W przypadku osób odchudzających się wymagane jest wyjście z diety pod okiem dietetyka.

Po osiągnięciu wyznaczonego celu przechodzimy do stabilizacji masy ciała. W tym czasie zwiększamy kaloryczność diety, tak aby zatrzymać proces chudnięcia, jednocześnie zapobiegając ponownemu wzrostowi masy ciała i efektowi jojo.

Dodatkowo wysyłamy materiały edukacyjne dotyczące przeciwdziałania efektowi jojo.

Okres stabilizacyjny obejmuje wizyty kontrolne wraz z modyfikacją kaloryczności diety.

Skontaktuj się z nami

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress